5 juli 2009

Grillkväll hos Benny-bula och lill-mormor!

Igår var vi bjudna på grillkväll hemma hos Benny och Inger i Jonstorp.
Vi var där, Louise och Jochen. Caroline skulle oxå varit där, men hon var på dop och skulle kommit efter det men hon dök tyvärr inte upp.
Här är Benny-bula i egen hög person......

Och här är lill-mormor Inger.
(för er som inte vet vad en lill-mormor är, så är det min "styv"mamma. Inger var alltså gift med min pappa)

Här sitter "grabbarna" i skuggan och njuter av några kalla öl.
Moster-ploster Louise och vår lilla höna-pöna....
Och här är minsann jag oxå.....
STORKEN!!!!!!!
Jag har nog aldrig sett någon stork "live" förut. Men helt plötsligt så cirkulerade det en stork över oss hur länge som helst. Det var en speciell känsla....
Inte det bästa fotot men men.....(här ser det nästan ut som att det skulle kunna vara en häger, men det är det inte)
Mina favoritkillar spelar boccia (jag tror det heter så).

Louise och Jochen (grill-mästar´n) fixar förrätten.
Jag och Jochen tar en liten match i badminton i Bennys härliga trädgård.

"king-coole"......
Benny vid grillen, nu är det huvudrätten som gäller.. å sicken go mat vi fick....och efterrätten ska vi inte tala om. En helt underbar hemmagjord glasstårta.

Efter middagen så var det Jonstorpsmarknaden som gällde. David och Jochen åkte fyrhjuling dit.
Det är så himla mysigt och va i gott sällskap och go mat och underbart väder och spela spel av olika slag.
Det är så många gånger som jag känner att jag kan inte ha det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar