7 februari 2010

Underbar helg i Göteborg!


I fredags åkte "fjöknarna" från Tusenskönan till Göteborg för att umgås, shoppa och ha det enbart gott. Och det hade vi.
Vi checkade in på hotellet, svirade om lite snabbt för att åka vidare till restaurang Räkan och äta. Har ni inte besökt denna restaurang så gör det. Gud va roligt....i mitten av restaurangen så fanns där en liten "sjö" med riktiga fiskar i. Och när du beställer in räkor så kommer dom på en trålare i vattnet som du själv styr med en fjärrkontroll. Hur roligt som helst....och maten var fantastisk.

Efter det så åkte vi vidare till Lisebergsteatern och gick på en premiärföreställning (vilket vi faktiskt inte visste att det var) med Thomas Pettersson m fl som hette Ett Makalöst bröllop.
Å fy för sjutton va vi skrattade!
Absolut värt ett besök om ni vill skratta av er.

På lördagen så var det långfrukost på hotellet med mycket babbel och underbar frukost.
Efter det så var det bara shopping som gällde.
Det blev mycket promenad och jag kände av det rätt rejält under eftermiddagen. Men det är smällar man får ta.
Jag hade inte velat vara utan denna helg med mina underbara vänner!

Annars så är det mycket packning som gäller här hemma. Och vi längtar så in i den efter nya huset.
Det är ju väldigt roligt med all planering, färger och tapeter, köksfunderingar och källarfunderingar m m......

Men tyvärr så har jag inte klurat ut var felet ligger med lägga in bilder här på bloggen. Vilket jag tycker är så himla tråkigt. (Det är nog lite därför jag inte skriver så mycket nu för tiden)
Ska försöka få ut brorsan hit och be han leta upp felet.

Måste ju så klart kommentera Melodifestivalen lite oxå.....mina favoriter från igår var Salem Al Fakir och Pain of Salvation. Salem är ju ett litet musikfenomen...otroligt duktig. Och rock går alltid hem här.....härligt!

Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

  1. Hej Josefin!
    Du är så flitig på att skriva och det är så roligt att läsa hur ni har det. Jag såg att ni köpt hus i Spannarp. Så kul! Hoppas ni kommer att trivas där. Var ska barnen gå i skolan till hösten?
    Det var alldeles för längesedan vi sågs... Skulle vi inte kunna försöka få till det någon dag?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne! Håller med dig helt, det var på tok för länge sedan vi sågs....Dom närmsta veckorna nu kommer att bli rätt intensiva, men jag hade jätte gärna träffat er. Isabell har den senaste tiden pratat så himla mycket om Klara.
    Barnen kommer att gå kvar ett år till på den förskolan dom går på idag. Men nästa år så blir det Strövelstorps skola.
    Ha de gott! Kram

    SvaraRadera