5 januari 2010

David har fått en timanställning!

Igår ringde en av Davids bästa vänner, Martin, och sa att han ville anställa honom på en timanställning. Han kan dock inte garantera honom 40 h i veckan i början, men han hoppas på att kunna göra det inom kort.
Detta har varit David allra största önskan, antingen vara anställd eller att dom hade vars ett företag. Och nu ser det ut som att det faller på plats. Super kul!

Häromdagen så räknade vi på hur många veckor det är till att vi får tillträde till vårt nya hus. Och det är bara (ca) 9 veckor kvar. Vilket i sin tur innebär att jag har ca 12 veckor kvar av graviditeten. Veckorna går ju ruskigt snabbt.
Bebisen sparkar mest hela dagen och lever verkligen loppan.
Jag kan inte komma ihåg att jag längtade så mycket efter att få gå hemma med barnen, när vi väntade Mio och Isabell, men nu är längtan verkligen stor.
Kanske är det för att man är mycket mer avslappnad och har mycket mer ro denna gång.

När det gäller foten min så har svullnaden gått ner det mesta, men är absolut inte helt borta. Sen i onsdags förra veckan har jag i alla fall kunnat använda skor på båda fötterna. Skönt nu när det har varit så otroligt kallt ute. Kylan gör dock att smärtan återkommer och jag får lika ont som dagen då jag trillade.
Ja, sicken vurpa jag gjorde och vilken tid det har tagit för foten att återhämta sig.

Idag så fick vi lite bilder på vårt nya hus från mäklaren i Ängelholm. Bilderna som fanns i objektsbeskrivningen var så små och där fanns bara fyra stycken, så vi önskade att få bilderna som låg på nätet. Och äntligen fick vi dom. Det är ju så härligt att drömma sig bort.......
(tänkte lägga ut bilderna men datorn hänger sig bara, så det gör jag en annan dag)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar