22 december 2009

Tidig tisdagsmorgon....

Vilka sköna dagar....vi julpysslar och myser och gör det vi känner för i stunden och har det allmänt gott.
Om man ska försöka att se något positivt med att min fot fortfarande inte är bra, så skulle det nog vara att jag inte kan feja så mycket. Jag kan ju inte ut och fara och här hemma får det se ut som det gör. Vi ska ändå inte ha något julbesök här i år. Hur skönt som helst, ingen stress alls......

I lördags fick vi äntligen träffa lilla Hilma. Vi gjorde så att vi åkte in till Ramlösa Brunnspark så att Mio och Isabell fick åka pulka, så kom faster Sara dit med Hilma. Vilken liten goding!
(men jag måste fått helt hjärnsläpp, för jag tog inget kort på det lilla pyret)


Klockan bara sprang iväg och vi blev med ens vrålhungriga och besökte McDonalds.



På söndagen så skulle David göra lite ärenden och vi andra var hemma och bakade lussekatter. Det är så himla mysigt.....julmusiken, doften av bullar och kaffe, värmen och ljusen.


Idag så är det Davids sista arbetsdag och vi alla längtar till i morgon. Då ska vi först träffas hos bror min och käka julfrukost, sen bär det av till Helsingör för en liten jul-lunch (med mig i rullstol, annars hade det inte funkat. Så himla tråkigt), sen vidare ut till mamma o Micke för ännu mer julmys och härligt sällskap.
Och på julafton så bär det av till Davids föräldrar. Hoppas att det blir minst lika mysigt. Trots alla otroligt tråkiga dispyter.

Och så får jag även hoppas att min kära syster Louise får en mysig jul. Av olika anledningar så lär vi ju inte ses på ett tag, vilket just nu verkar vara det bästa. Vi har helt tagit avstånd från hennes underliga val. Tråkigt, men någonstans känns det ändå ok. Älskar dig syster!
Resten av Anderssons träffar vi den 27.e.

Tänk va julen skapar oro i lägret. Men jag har ändå ro i själen just nu. Något turbulent har det varit, men jag valt att inte låta det gro och få växa. Alla gör ju sina val och skapar sina egna "bilder" av saker och ting. Men som sagt sagt, jag har inte låtit det få ta över utan jag vill känna glädje och ro. Det är det som gäller!

God Jul alla!
tror inte att jag skriver mer innan jul nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar