4 september 2009

Vinterlängtan.....

I morse när jag vaknade fick jag en enorm längtan till vintern.
Tänk er att vakna och när man stiger upp så är det är så där kallt så att man får ta på sig sina gosigaste raggisar och det är helt frostigt ute. Å tänk att ha en liten braskamin i köket och kunna tända den på morgonen och sitta där och dricka en kopp te och läsa tidningen medan den står där och knakar.
Mmmmm......jag uppskattar verkligen alla våra årstider. Dock inte solen just nu, den är jag faktiskt riktigt trött på.

Det var ju som sagt ett tag sedan jag skrev något här i bloggen. Dom sista veckorna har jag inte varit på topp och inte haft lust till särskilt mycket. Men det börjar att räta upp sig lite igen, det går upp och ner och hit och dit. Men allt har ju sin förklaring. Hmmm.....

Här hemma så fixar min älskade David överallt. Det finns ingen i hela världen som jag hellre vill ha. Jag njuter av att få se honom gå här hemma och fixa, jag blir helt varm i hela kroppen.
Eftersom jag inte är helt på topp, så behövs David överallt, både inne och ute. Och han gör allt kan för att allt ska flyta på.

Entrésidan börjar ta sin form......

Och trädgårdslandet har inte heller det blivit särskilt ompysslat, men det växer och frodas om inget annat.


Och förra helgen så var min morbror Kjell här och hämtade våra gamla sjöstensplattor. Robin, Kim och Hampus (mina kusiner) var oxå med som bärkraft. Fast Hampus fick inte en chans att bära för att Mio och Isabell var som iglar på honom. Men jag tror inte han mådde särskilt dåligt av det precis....


Denna vecka har barnen varit hemma. Mio var dålig i magen i måndags och eftersom det är 48 h symptomfritt så behövde vi vara hemma som till i onsdags, men då skulle dom bara ha gått en dag på Blåklockan och sen varit lediga igen (eftersom jag inte jobbar på fredagar). Det kändes hur dumt som helst. Och ännu mer när när mer än hälften av alla barn är sjuka. Då är det bättre att bygga upp immunsförsvaret lite till.
Så det har varit en väldigt lugn vecka för dom.
Igår kväll kom mormor och Micke på besök, och barnen blev överlyckliga och helt uppspelta.
Efter en slapp och rätt tråkig vecka så förgyllde ni deras dag. Kram på er!

Nu är jag nog färdigskriven för denna gång....ska se om vi kanske kan få något ut av denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar