20 september 2009

Gjuta i betong

Mamma hade en kurs i lördags i att gjuta i betong. Jag var lite orolig att jag inte skulle må bra den dagen så att jag skulle missa kursen. Men det funkade...jag var lite seg i tankegångarna p g a en riktigt dålig natt, men som sagt det gick ändå rätt bra ändå.
Men Ann,var tog du vägen?jag trodde vi skulle vara kreativa tillsammans.. ; )
Rackarns va roligt det var!


Här står några och gör sina mallar i bl a frigolit.

Några alster som står klara för "bränning"

Ett blivande fat.....det är ju så himla spännande att invänta resultatet.

Några ljusstakar, undras tro hur dom blir?

Barnens alster....

Mio är riktigt sugen på en av mormors goda muffins.....

BellaFjälla sprang runt som en liten älva och mös i mormor och Mickes härliga trädgård.

Och David hjälpte till och klippa deras enorma häck. Vi får så mycket hjälp av dom, så när vi kan vill vi gärna hjälpa tillbaka.

Och sist men inte minst....mormor i egen hög person. Här med krattan i högsta hugg, samlar ihop krafset från David.
Det blev en riktigt mysig dag. Efter kursen fixade jag lite mat medan resten av familjen påtade där ute.
Sen bar det av hemåt och då var jag trött och längtade efter ett liggande läge....mmmm.....

2 kommentarer:

  1. hej

    har hamnat här på din blogg och ... oj komm musiken.
    trevligt och roligt.
    Hur har du gjort för att få musiken på din blogg.
    Draganasgarden.blogg.se
    blogg vän

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Jag har minsann helt missat din kommentar här...förlåt förlåt.
    Det är så sällan någon skriver något så det är nog därför som jag inte kollar av det så mycket.
    Om du inte redan har lyckats lösa det så går du in på Mixpod.com och skapar ett konto och letar musiken du vill ha och gör en låtlista och sparar den. Inne på din blogg så lägger du till en ny gadget (HTML/JavaScript) där kopierar in du koden du fick när du sparade din låtlista. Så har jag för mig att jag gjorde....
    Lycka till!

    SvaraRadera