15 maj 2009

En solig fredag.....








Jag älskar mina lediga fredagar tillsammans med barnen, vad skulle jag göra utan dom?

För tillfället så känner jag mig ganska trött och orkeslös när jag kommer hem efter jobb.
Jag har inte så mycket energi över till våra små guldklimpar när arbetsdagen är slut. Och dom visar på olika sätt att dom saknar det.
Så klart har dom sina perioder i livet, och just nu så är det hyfsat mycket "slå döv-örat till" och inte lyssna alls, skratta lite så där hån-fullt, å ruff och gruff......grrrrr....
Sen har vi ju den oundvikliga syskonkärleken som ibland är olidlig.
Och med tvillingar så blir det verkligen dubbelt upp av allt samtidigt!

När vi befinner oss i dessa perioder så gäller nästan bara en sak för mig, sänka ambitionerna och låta barnen få ta del av allt det vardagliga och låta det få ta sin tid.
Dom älskar verkligen att få "uppgifter" att utföra. Dom blir hur stolta som helst och blir ju på så vis också sedda och bekräftade.
DÅ blir det riktigt bra och sköna dagar.
Idag har vi gjort allt tillsammans, sorterat tvätt och tvättat och hängt upp den, bakat bullar och gjort soppa, städat lite grann, ätit frukt tillsammans,........m m m m......men helt utan stress!
Underbart!

Vi gick ner till stranden och hade en helt fantastisk eftermiddag och avslutade kvällen hos svärföräldrarna.
Och fortfarande utan STRESS!

(på stranden så började det med att rulla upp byxorna, sen åkte dom av, och sen ville dom väldigt gärna även ta av sig resten, men där gick gränsen. Sen avslutade vi med en eftermiddags fika på strandfilten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar