2 augusti 2009

Nu är det minsann dax för uppdatering!

Fy för sjutton va dom sista veckorna har gått fort. David är inne på sin andra veckas semester nu och denna här veckan har gått fortare än någon annan under hela sommaren. Piuuu....
Se´n sista inlägget har det hänt en hel del.

Jag tror jag börjar med festivalen. Första festivaldagen (torsdagen) då körde vi in barnen till moster Louise vid lunch tid. Det skulle bli deras första sova-över-hos-Louise natt.
Louise åkte ner till stan med barnen vid tre tiden och gick där och strosade hela eftermiddagen. (i väntan på Rix FM) Och vi åkte in vid sex tiden för att möta upp dom för att titta på bl a "piloterna".
Då hade Louise gjort av med en förmögenhet på barnen. Min älskade syster......hon sa bara att dom vill ju ha allt dom tittar på. Och snäll som hon är så......kepsar, ansiktsmålningar, karuseller m m.


Sen håller vi på för fullt här hemma med både tvättstugerenovering och inom kort så åker häcken bort mellan oss och grannarna. Vi ska bygga ett staket istället och lägga om plattorna.
Här är lite bilder på hur det ser ut nu.....och jag hoppas att jag snart kan lägga ut nya bilder på vår nya entre och tvättstuga. (tvättstugan dröjer det nog lite med i o f)



Och vi har varit hemma hos Pia och Magnus och Neo och lilla Nelly. Äntligen!
Men av någon konstig anledning så tog jag inga kort på lilla Nelly, eller någon annan för den delen.
Men vi åkte till Busfabriken i torsdags med Magnus och Neo.
Första gången för oss alla. Och där var hur varmt som helst och hur mycket folk som helst!
Många av de äldre barnen visade lite dålig respekt för de lite mindre barnen tyckte jag nog.
Där var några som hoppade på Neos huvud i bollhavet och man hörde barn gråta överallt. Föräldrarna satt och läste tidningar i alla hörn och många barn var ledsna över att ha blivit av med sina föräldrar eller syskon.
Och en sak som är säker, jag skulle aldrig köpa maten där. Det kändes värre än skolmaten.
Nja...jag var inte särskilt imponerad.
Våra två små tyckte dock att det var superkul.
David och Magnus var ju helt klart i sitt esse....upp och ner i alla gångar och tunnlar. Vid något tillfälle så skrattade jag så jag hade ont i magen och tårarna sprutade. Magnus är ju ganska lång och bred över axlarna, och se honom klättra i dessa små gångar är helt obetalbart
Jag var den som fick hålla väskor, drickan och se att så att "truppen" höll samman och inte gick vilse.
Det blir säkert fler besök trots att jag inte var så imponerad.



Förutom detta så har kalasen avlöst varandra och mycket mer.
Vi har haft en underbar sommar. Och nu ska vi njuta av sista semesterveckan......det är fler kalas, fester och kräftskivor i antågande. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar